Skip to content

kiedy…. ?

27 kwietnia 2014

kiedy znów dałaś nabrać się na obietnice i piękne słówka – zaciskasz zęby i idziesz dalej….

kiedy kolejny raz zastanawiasz skąd wziąć na chleb – zaciskasz zęby i idziesz dalej…

kiedy (prawie była) teściowa każe Ci się wyprowadzać, ze słowami: „dzieci mogą zostać, bo dzieci to rodzina…” – zaciskasz zęby i idziesz dalej ….

kiedy w pracy nie jesteś pewna żadnej minuty, kiedy obrywasz za, nie zawsze, swoje winy – zaciskasz zęby i idziesz dalej….

kiedy jedziesz do własnej matki i słyszysz jak genialnym dzieckiem jest Twoja 4-letnia bratanica, i jak nieszczęśliwym facetem jest Twój brat, który sam sobie musi zrobić jedzenie bo mu jego pracująca partnerka nie gotuje – zaciskasz zęby i idziesz dalej…

kiedy pytasz córkę „jak przygotowania do matury?” i słyszysz „a jak mają być?”  a Ty nie wiesz nawet jaki temat wybrała na prezentację – zaciskasz zęby i idziesz dalej ….

kiedy córka wchodzi do Ciebie do pokoju i masz już nadzieję, że chce Ci w końcu coś powiedzieć i słyszysz: „dasz mi na zmywacz?.. .- zaciskasz zęby i idziesz dalej …

kiedy chcesz porozmawiać z Nim, własnie teraz i nie możesz bo….. – zaciskasz zęby i idziesz dalej ….

kiedy idziesz na imprezę i jesteś jedyną samotną osobą wśród szczęśliwych par – najpierw zjadasz kolejny kawałek ciasta, potem wypijasz kolejny kieliszek a na koniec uśmiechasz się przez zaciśnięte zęby i idziesz dalej…

i wtedy przychodzi dzień, w którym łamie Ci się paznokieć… ten jeden pieprzony paznokieć, który sprawia, że nie masz już siły zacisnąć zębów … ten pieprzony paznokieć sprawia, że otwierasz usta i bezgłośnie pytasz: kiedy…?….

From → Uncategorized

71 Komentarzy
  1. Ojojoj! Dużo tych „kiedy”.

  2. stardust permalink

    Frytko, bo niestety jedna z najprawdziwszych prawd zyciowych glosi „umiesz liczyc licz na siebie”.
    Przykro mi, ze to Cie wszystko spotyka, ale tez wiem, ze wyjdziesz z tego silniejsza, czasem takie bolesne lekcje sa konieczne. Wiem cos o tym, bo sama je przerabialam.
    buziam:***

    • Star, wiem, że mój „paznokieć” w porównaniu z Twoimi przejściami, to mały pikuś…
      chętnie się przytulam do Ciebie …

      • stardust permalink

        Wiem. A nawiasem mowiac paznokcie mi sie trzymaja mocno:))) Jak na ironie.

        • i dobrze, pomogą Ci wydrapać życie skorupiakowi …

        • stardust permalink

          Ostatni PET wskazuje, ze juz go wydrapalam, ale czekam na wizyte u onkologa w srode.

        • no to się cieszę i trzymam kciuki… 🙂

  3. Natt permalink

    Kiedyś. Niedługo. Sama wiesz, że kolejna ściana daje nowe możliwości.
    A ja wiem, że będzie jak trzeba. Bo będzie, prawda?
    Całkiem niedługo.
    :***

  4. Fryteczko!I silna baba musi kiedyś zapłakać, wiesz?wiesz…
    Oby jak najszybciej było lepiej!:**

  5. tak mi przykro 😦 :*******

  6. Anonim permalink

    cóż ja mogę rzec……jak ja Ciebie rozumiem, bo od tego cholernego zaciskania to mam już szkliwo popękane. zawsze mam jakieś cholerne „kiedy” , a że brak mi cierpliwości i zęby bolą to czasami mam ochotę udusić cały świat albo zrobić coś jeszcze gorszego! wiem, że w takich momentach nawet pokrzywa nie działa 🙂 tylko wrzask i tupanie nogami. a kiedy już się zmęczę tym wrzaskiem, okazuje się, że gdzieś z różnych zakamarków wyłazi jakaś dziwna siła i pogodzenie i cierpliwość i znowu mogę powiedzieć „kurde przecież dam radę, bo jak nie ja to kto!!!”.
    no więc jak nie Ty, to kto?? 🙂
    wiem, że tego nie widzisz, ale ja się teraz uśmiecham do Ciebie, ale też trochę smarkam razem z Tobą. jakby co mam duży zapas chusteczek i…..pokrzywy 🙂
    a jak Ci tego za mało, to też Cię przytulę, ale tylko na chwilę, bo potem bierzemy się w garść, obcasy na nogi (to znaczy Ty, ja trampki), i idziemy kogoś kopnąć 🙂
    a co? czy tylko nam może być do tzw. dupy????
    B U Z I A K I NO!!!!

    • Polly, to Ty?… pewnie, ze Ty, bo któż by inny przybył z pokrzywami 🙂

      • Pollyanna permalink

        no ja, wiadomo 🙂 tylko czemużto znowu jestem anonimem?

        • Pollyanna permalink

          z wiadrem pokrzyw i kartonem chusteczek smarkatek 😀 a jak chusteczek za mało to prześcieradło przywlokę 🙂

        • smarkatki mam też swoje, wystarczy…

        • Pollyanna permalink

          no ja myślę, bo przecież nie będziemy tylko ryczeć 🙂 dla odmiany możemy zrobić coś głupiego 🙂

        • oj, nie rzucaj mi takiego wyzwania dziś, bo nie ogarniemy efektów … 🙂

        • Pollyanna permalink

          hahahahahaha no i co, że nie ogarniemy??? a czy my zawsze musimy być ogarnięte i rozgarnięte????

        • ogarnięte to nie, ale rozgarnięte, to jednak powinnyśmy … 🙂

  7. Następnym razem, cokolwiek i ktokolwiek to będzie (oprócz dzieci), nie zaciskaj zębów – otwórz usta i wygarnij, co Ci leży na wątrobie, wyśmiewając słowa przeciwnika. Gorzej nie będzie, a ty się rozluźnisz.

    • bardzo dobra rada tyle, że ja najpierw patrzę na samopoczucie innych, potem dopiero na swoje… ale zaczynam się uczyć, że to nie jest dobre…

      • stardust permalink

        Frytko KONIECZNIE musisz to zmienic!!! Jak widzisz z innymi zyjemy tylko jakis czas. Jedyna osoba z ktora musisz przezyc zycie jestes TY SAMA i to najwaznjeszy powod, zeby o te jedyna osobe dbac najbardziej.

        • Natt permalink

          W samo sedno Star, powtarzam jej to ciągle….

        • dzięki moje Mądrale 🙂 … mogłabym odpowiedzieć wzorem naszych dzieci: „wiem”…

        • Skoro wiesz, to już dużo. Teraz zrób to pierwszy raz i pochwal się nam tym na blogu. To lekcja do odrobienia. I będę ją egzekwowała. Myślę, że inni Twoi blogowi przyjaciele do tego wyegzekwowania się dołączą. Bo Cię lubią 🙂

        • oj tak, moi wszyscy blogowi przyjaciele potrafią mnie „zamęczyć”
          takimi egzekucjami… za co tak naprawdę, w głębi duszy, jestem
          im wdzięczna …. 🙂 🙂 🙂

  8. Tygrys1012 permalink

    Łoj….. ulało się znaczy? chcesz, to możesz na mnie powrzeszczeć, tak dla sportu i relaksu 😉

    • krzyczenie jakoś ostatnio nie leży w mojej naturze, ale dzięki … 🙂

      • Tygrys1012 permalink

        Pochlipać w słuchawkę też możesz. Wysłucham.

        • daj spokój, a jak mi telefon wilgoci złapie?…. nie naprawią mi potem … 🙂

        • Tygrys1012 permalink

          Jakby co – jestem sobie obok. Wiesz jak i gdzie mnie znaleźć.

        • wiem Tygrysku 🙂

        • Tygrys1012 permalink

          A na czarownicę, to wiesz – laleczka voo doo… i takie tam……. przynajmniej ją mogłabyś skreślić z listy w ten sposób…

  9. Nie wiem co powiedzieć teraz…bo słowa niekiedy to za mało… Zatem ściskam jedynie mocno przez łącza i kilometry…

  10. dreamu permalink

    TY podejmiesz decyzję KIEDY, to straszne, ale taka jest prawda.
    „Częścią przebudzenia jest to, abyś przeżył swoje życie tak, jak chcesz i zrozumiał, że to nie jest egoistyczne”. A.de Mello
    Trzymam kciuki, żeby JUŻ.
    Uściskuję.

    • mądre to i podoba mi się …
      dziękuję Dreamu 🙂

      • dreamu permalink

        Już Ci kiedyś, gdzieś napisałam, że mogę robić za brzozę ;D Jak mądre, to korzystaj ;DDD

        • będziesz robić: „ja brzoza, ja brzoza, jak mnie słyszysz”?… :)))))

        • dreamu permalink

          Ja grab trzy, ja grab trzy, słyszę Cię, odbiór ;D

    • Gall Anonim permalink

      Muszę sobie to wyryć na kawałku blachy. Arcy mądre. A Autorkę bloga pozdrawiam i milcząco wspieram.

      • Gall Anonim permalink

        to miał być koment do wpisu Dreamu i Jej cytatu. 🙂

        • to się domyśliłam 🙂
          dziękuję bardzo za wsparcie (wcale nie tak milczące przecież…), hmmmm…. Gallu 😉

  11. Napiszę Ci, że przyszedł czas, aby paznokieć odrósł, córka dojrzała i przytuliła matkę, jej matka przypomniała sobie, że córka niby dorosła ale z dzieckiem pod skórą potrzebuje miłości,a teściowa niech zatańczy z psem- Przyszedł czas aby moneta zatańczyła i położyła się reszką do góry – zmień szkła na różowe i zamiast kiedy będzie już!!!!
    Pozdrawiam i trzymaj się mocno 🙂

    • wiesz, Asia, ja też myślę, że to już, tylko tak trudno pozamykać niektóre sprawy, nawet dla własnego dobra…
      dziękuję 🙂

      • przyjdzie taki dzień, że drzwi się zamkną, ale ich czasem nie otwieraj, bo się syf wysypie. Tymczasem oddech i cierpliwie czekaj… Będzie dobrze…

  12. Thunderstorm permalink

    Dreamu napisała, co trzeba 🙂
    Ja mogę tylko przesłać mocne uściski i życzyć Ci siły.
    :***

  13. Ewa permalink

    upsss… czarna dziura…. ale skoro już się z niej przelało, to spróbuj odbić się od dna i wypłynąć na powierzchnię… jest kilka osób, które czekają na brzegu z pomocną dłonią

    • wiem, Ewuś, już pływam po powierzchni, zaraz wylezę na brzeg, bo już mi się włosy moczą a tego nie lubię … 🙂

  14. Dlatego ja używam…utwardzacza .. :)) to tak na przyszłość kochana…
    głupio wyskakiwać z „radami” ale skoro o tym piszesz to domyślam się ze potrzebujesz otuchy…

    Ja też tak mam że zaciskam żeby i idę dalej…aż w końcu puchnę jak Pani Puff (z bajki o Spongebobie) i pękam na pierdole… Ale też uczę się mówić co mi leży na wątrobie, zanim wkurwiona zacznę się wyżywać np. na małżu…choć Ja mam problem z okazywaniem złości…(nie pisze tu o totalnej masakrze i darcia papy – w tym jestem mistrzunio…)

    • ha ha ha, o już dawno nie darłam papy (jeśli w ogóle..) ale wygadać w złości, to się potrafię … tylko nie zawsze mam komu …
      oraz dziękuję za otuchę, tego nigdy za wiele 🙂

  15. teatralna permalink

    każda z nas niby wie, niby kontroluje, niby taka mądra i potrafimy sobie nawzajem pięknie i mądrze radzić, tymczasem … każda na nas egen i egen popełnia te same błędy..
    tymczasem
    u innych widzimy drzazgi,a u siebie belek nie widzimy!!!!
    i jak to jest, że tak pięknie i mądrze potrafimy radzić i dysponować CZYIMŚ życiem, we własnym grzęznąc ….

    nie daj się, jeśli potrafisz Fry

  16. Anonim permalink

    ech, samo życie

  17. Frytka, nie wiem tak do końca, o co kaman, bo za mało się znamy.

    Ale wiem jedno: jesteś silna, mądra i masz piękną duszę. Nie tylko dasz radę przez to wszystko przejść, ale dasz radę zdobyć to, czego Ci najbardziej potrzeba. Jakieś wypierdki, ofermy i niemoty nieraz dają radę, to TY nie dasz???

    Dasz 🙂
    I będzie dobrze.
    Buziaki.

Skomentuj

