Skip to content

kosztowna wyjątkowość …

3 lipca 2015

pamiętacie, jak się okazało, że Młody jest dentystycznie wyjątkowy?… bo ma po dwa kanały w zębie, podczas, gdy zwyczajna większość, ma po jednym?… właśnie się okazało, że jest w rodzinie większy „szczęśliwiec” (szczególnie biorąc pod uwagę koszt prywatnego leczenia….)… ostatnio Młoda udała się do stomatologa z bolącym zębem… kazał zrobić zdjęcie, grzeczne dziecko zrobiło, wróciło a dentysta, spojrzawszy, opadł bezwładnie na krzesło, z powiększonymi oczami i słowami na ustach: „ja tego nie ogarniam…” (to młody człowiek, ma prawo…)… albowiem, powiada Wam Frytka, są na tym świecie rzeczy, które się nie tylko filozofom, ale i dentystom nie śniły…  otóż Młoda ma trzy kanały w zębie… tadam, fanfary, i takie tam…

aha, a wiedzieliście, że diastema to nie przerwa między zębami?… znaczy, owszem, przerwa, ale nie taka, która powstała wskutek wyrwania zęba… więc, jako taka, wcale nie jest seksowna … tak czy inaczej, odpowiedni implant może pomóc…

dentysta

From → Uncategorized

47 Komentarzy
  1. No to faktycznie masz super dzieciaki, a słyszłas o tym aby ktos nigdy w życiu nie miał stałych dwójek górnych, otóż ja się dowiedziałam w wieku 28 lat gdy mi sie zrobiły dziury właśnie w „2” że tego się nie da wyleczyc bo to mleczak niestety jedynie mozemy usunąć, ot taka ciekawostka.

  2. u mnie rodzinne jest, że brakuje lewej dolnej trójki, chociaż reszta ząbków ciasno ułożona. a znajomy jest w okolicach czterdziestki i wciąż ma mleczne zęby – wszystkie, co wygląda dosyć szczególnie – drobniutkie ząbki na tle dorosłej twarzy.

  3. Tak sobie przypomniałem wpis o zębach Młodego i teraz się zastanawiam, jakie korzenie mają zęby kobiet?
    Witam zaciekawiony

    • ha ha ha, a nie wiesz, że ciekawość to pierwszy stopień do piekła?… chociaż, jeśli ktoś śpi w trumnie… 😉
      witam uśmiechnięta …

      • W sumie, dla wampira, trzy kanały to normalka… Jeden do wstrzykiwania jadu, drugi do zasysania krwi, trzeci, żeby dać zarobić dentyście… Na wszelki wypadek sprawdź, czy Młoda skrzy się w blasku słonecznym?
        Kłaniam się szarmancko na powitanie

        • a nie skarży się własnie, uwielbia jako i mamusia (która jeden tydzień urlopu już na opalaniu się spędziła…) … 🙂
          ależ jestem zauroczona tą szarmanckością Pana od rana, witam i rączkę podaję… 🙂

        • Proszę, by Frytka strząsnęła z siebie resztki snu i jeszcze raz przeczytała moje zapytanie…

        • ok jestem już po kawie , teraz poszło mi lepiej… hmmm, nie ma Jej teraz przy mnie, ale jak tak sobie przypominam wczorajszy wypad nad wodę, to rzeczywiście jakoś tak lekko błyszczała w słońcu i teraz nie wiem, czy to przez krople wody na skórze, czy…. 😉

  4. To może tak wpis do księgi rekordów, albo w reklamie jakiejś zarobić się uda?

  5. Póki są w jednym rzędzie to wszystko jest ok , bo poza dentystą kto tam komu w korzeń zagląda

  6. A w którym zębie, jeśli można wiedzieć?

    • dolna lewa szóstka… a ma to jakieś znaczenie?… 🙂

      • Bo widzisz… szóstka ma prawie zawsze 3 kanały, a często nawet i 4… a dolne to już w ogóle. W mojej są 4 🙂

        • wiesz co Buster, wiesz co?!… no naprawdę, taki zazdrośnik, no… powiedz, po prostu, że też chcesz być wyjątkowy i tyle… 🙂

      • Ja nie muszę chcieć, takie są fakty, bo oprócz 4-kanałowej dolnej szóstki nie mam wcale ósemek, czyli zębów mądrości, brak ich zawiązków w kości. To wiele wyjaśnia…

        • ha ha ha, śmiem twierdzić, że komu jak komu, ale Tobie akurat nie są potrzebne… ja ma dwie i to jest o jedną za dużo, nie radzę sobie z tym nadmiarem… 🙂

      • Niezasłużone, ale dziękuję 🙂
        Od przybytku szczęka boli, warto tworzyć nowe przysłowia ludowe 🙂

  7. Frytko a może odziedziczyły te kanały po mamusi 🙂

    • ale, że wszystkie????…. aż się boję dowiedzieć, ile ma Starszy, bo jeśli to wedle wieku idzie…. 🙂

  8. Oj…się zdarza 🙂 Ja mając lat powyżej 44 odkryłam (a raczej moja dentystka) że mój bolący ząb jest mleczny i pod spodem nie ma zawiązka trzonowego. Więc ratujmy co się da. Leczyła mi mlecznego zęba kanałowo – plus – liczyła jak za mlecznego czyli 1/3

  9. :)Miło Cię znów widzieć . Podczytuję Cię od jakiegoś – ale gdzieś mi się „zawieruszyłaś” na jakiś czas….

    • no to cieszę się, że się „odnalazłam”…
      odzywaj się oprócz podczytywania… 🙂

      • Jasne – tylko się upewnij czy wiesz czy tego na pewno chcesz – bo z tych pyskatych więc możesz mnie mieć dość

        • spoko, im więcej „pyskatych”, tym weselej … 🙂

        • No dobra – mam nadzieję że jesteś świadoma słów swoich :))) A już mi się nie zawieruszysz bo dodałam Cię do podczytywanych. 🙂 Pozdrowionka i do następnego

        • pytasz mnie po raz trzeci, nie mam wyjścia: tak jestem świadoma!!! … 😀
          miłej niedzieli Jaga …

  10. Może te kanały im się lęgną?? do światła, albo może gotujesz za smacznie, albo.. jedzą coę twardego i zęby, bidulki, muszą się mocniej trzymać?

    • ha ha ha, najbardziej mi się z tym światłem podoba… pamiętam taki dowcip… kobieta rodzi, stół, wiadomo lampa prosto w krocze… lekarz wyjmuje jedno dziecko, drugie, przy trzecim towarzyszący przy porodzie ojciec krzyczy: niech pan wyłączy tę lampę, one do światła lezą!!!! … :)n

  11. coś… bo nie wiem co to coę

  12. dreamu permalink

    Masz wyjątkowe dzieci, to chyba powód do radości… czy jakos tak 🙂

  13. niech się dentystka cieszy, że nie mas np. szóstki dzieci…
    – a te dwoje najmłodszych jak mają na imię?…
    – Wenecja i Amsterdam…
    – to ja chcę do Tworek…

    pozdrawiać :)…

  14. Morgana permalink

    Dzieci wyjątkowe, to radość sama 🙂 a z zębami, to Panu Bogu niestety „nie wyszło”.

    • Buster jako pierwszy podał już informacje o tym, ile kanałów standardowo mają zęby trzonowe, ale dziękuję i za te… tak czy inaczej, kończy się wyjątkowość Młodej, a zaczyna …. brak doświadczenia dentysty?… 🙂

Skomentuj

